Bila Brain Nak Baca

الاثنين، 23 يناير، 2012

Tahniah Muslim Brotherhood

Eh lupa nak habaq kat hangpa semua.Hari ni majlis angkat sumpah parlimen Mesir.Ikhwan mengetuainya.Alhamdulillah.Atas usaha rakyat bermati-matian,tumbang kerajaan Mubarak,naik kerajaan Islam.Riot yang membawa kemenangan pada parti Islam.Alhamdulillah.Syahidnya mereka di medan juang Tahrir,adalah satu pengorbanan yang sangat besar.Aku x mo cakap pasai politik malaysia,aku cuma nak kongsi politik Mesir.Malaysia?Pendapat aku macam matluthfi.Lalang.Hangpa dah tengok ka dak lagi?Klo x tengok lagi,hangpa wajib tengok.Hizbu Huriyyah (Muslim Brotherhood) , parti yang mmg dulunya forbidden gila kat Mesir,bila sebut Hassan Al Banna pun mungkin kena masuk jail,akhirnya insyaAllah akan ubah sistem Mesir ke arah yang lebih baik.Jom sama2 doa untuk kebangkitan bumi Mesir.Rakyat dia lama sangat dah menderita kemiskinan.Padahal hasil bumi berlambak ja.Di samping itu,mari doakan seluruh umat Islam kat dunia,riot yang berlaku dekat syria atau mana2 sahaja,semoga keadaan menjadi aman kembali.Revolution ada pros and cons.Tapi klo semua orang join,pastinya akan terus ubah sesuatu sistem kan?

Perjuangan para pemuda.Kat Fakulti,masa pilihanraya,aduhai..Takut aku tengok semangat depa.Their enthusiasm makes me proud of them!
Meninggalnya seorang pejuang.Sheikh Imad Iffad semasa Revolusi.Pastinya pelajar Azhar merinduimu.

Muslim Brotherhood.Alhamdulillah.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق