Bila Brain Nak Baca

الثلاثاء، 24 يناير 2012

Cerita Ni Merepek!

Hello Guys.
Assalamualaikum.
Wajib jawab salam,tapi kalau nak dapat pahala sunat doa laa bagi aku dapat cemerlang.Peace..

Aku suka goku.gohan dan goten.klo aku boh cartoon dragon ball yang aku minat dulu,hangpa suka dak?

Eh..tadi kan,sebelum aku bergerak ke gamaah (university) untuk lecture anatomy,aku sempat lah jugak bukak facebook dulu.Makanya,muncullah abang aku online.Dia pun dengan bangganya kata kat aku "awat blog kamu huduh sangat?SERABUT.Dengan ada bendera segala bagai,ganggu orang nak baca tau dak?Blog kamu ni x smart lah"..Oh x pa2..teruskan bagi komen abg ku sayang..Malangnya itulah diriku.Aku x mo ubah..Aku cuma nak menambah.Dah mmg aku serabut nak buat macam mana.hahah.Sebenaqnya aku malaih dah nak ubah struktur blog ni.Aku cuma nak menulis saja.Hangpa nak baca,silakan.Hangpa nak tinggalkan komen dan kritikan oh itu my pleasure jugak.If hangpa rasa blog aku membosankan dan annoying gila,sebelum hangpa blah dan baca blog lain yang comeii2 yang ada gambaq pokemon jadik follower aku dulu ek??haha.Ha..lagi satu abang aku mengumpat aku..dia kata.."Isy..kamu ni,tulis la fully in English macam dulu.Ni lama x tulis BI,memang makin bengong la"..Ya la.Nak buat macam mana,surat khabaq omputih online dah aku malas baca,english essay aku x pernah karang dah,cakap omputih ngan kawan aku lagi la jarang gila.Dengan lecturer mmg la ckp English,tapi English Mesiq hangpa paham2 sajalah.haha.Contohnya,depa akan kata

"close the light."
"close the fan"
haha.Lawak kan?Aku pun kadang2 dah terikut dah.X pa.Janji maksud sampai sudah.

Apa yang aku nak cerita sebenaqnya ni?X tau pun nak cerita apa.Saja nak tulis suka suki.Hari keenam dah 7 entry.Otak aku kata "Mana tau,boleh jadik blogger terkenal nnty macam Fatin Liyana?Hahaha.." Tapi hati aku kata "Perasan lah hang ni Fani.Dia 2 budak medic,cantik,model,entry dia hot punya..x merepek sangat macam hg.Memanglah dia banyak follower.Hang?Xabieh2 dok merepek dan meraban."Otak..mengapa hang x selalu seiring dengan hati?Otak,awat hang positif sangat?Hati awat hang selalu dok mengata kat diri sendiri?Hati,hang pii rendam dalam clorox dulu buleh dak?Klo aku jadik terkenal nnty macam mana?Boleh hang lompat keluaq tinggalkan pericardium sahaja?"Boleh kah?Boleh kah?

Sori geng.Aku punya blog tulis ikut blah kanan.Sebab ni Arab punya stail.Aku malas nak ubah.Nampak sangat aku malas segala-galanya kan?haha.Apa lagi,jadik follower aku,nnty insyaallah aku jadik rajin.-.-.teet..Jaminan 0.00001%.

Tadi kan,aku sembang2 lah ngan kawan aku.Depa kata,hang perasan dak,kita belajaq kat overseas ada ja masa nak update blog,byk masa nak usrah,byk masa nak berfoya-foya layan facebook?Depa kat msia nuh..Ya Allah nak pi masak pun x dan.haha.Memanglah.Ada ja budak medik kat sni,kawan aku straight A+ SPM,kja dok men game ja.X dinafikan,mmg belajaq kat sini relax sikit.Tapi bila time nak exam,time tulah gelabah macam nak arwah.Ketaq kaki,lutut,tumit dan mulut.Kami belajaq 6 taun.Depa belajaq 5 taun.So boleh agak,macam mana gaya struggle depa?Apapun,guna masa dengan sebaiknya.Cewah.Padahai aku x reti guna masa.Eh.Ada niat x pa.Dapat pahala niat nak buat baik.Effort,2 letak no 2 lepas niat.
Ok baii.

Sebenaqnya,klo guna masa elok-elok,banyak ja masa nak pi usrah,turun kelas agama,ngaji kitab dan join persatuan.Tapi persatuan facebook sedunia jugak yang aku ikut.Tengok budak medic malaysia,rajin.Dah la letih pi kuliah,balik dah nak malam,bila malam menjelma depa dan lagi sembahyang isyak jemaah,join usrah.Hebatnya depa.Aku jelez.Tapi mana effort aku?X dak effort,mana nak mai natijah?Niat??At least,buat niat saja buleh dak?


Banyak x baca buku Anatomy.Macam ni la relax sangat dulu,Padan muka.

Aku senyum kat hang.Ada makna tau?Aku nak suruh hang guna aku baik2..


هناك تعليقان (2):